Udostępnienia umów zawartych z firmą Lifehackers Franciszek Przybyła
INTERPELACJA nr 87/DJL/2022
W dniu 7 czerwca 2022r. na adres e-mail Sekretarza Miasta Zielona Góra wysłałem pismo z prośbą o przesłanie umów zawartych z firmą Lifehackers Franciszek Przybyła – Usługa polegająca na doradztwie w zakresie kreowania wizerunku Miasta Zielona Góra na kwotę 38 181,80zł z dnia 29-01-2021r.
Pomimo wielu ponagleń nie otrzymałem odpowiedzi, a w dniu 8 lipca 2022r. od Pani Sekretarz Miasta poinformowała mnie, że mój e-mail został skierowany do Pana Prezydenta. Tego samego dnia z radnym Januszem Rewersem osobiście stawiliśmy się w biurze Pana Janusza Kubickiego. Ponowiliśmy prośbę o wgląd w żądane dokumenty zgodnie z wysłana informacją. W trakcie spotkania uzyskaliśmy odpowiedź, że mamy ponownie złożyć pytania na piśmie.
W dniu 13 lipca 2022 r. na adres poczty elektronicznej sekretariatu Prezydenta Miasta Zielona Góra oraz Sekretarza wysłałem e-mail z pytaniami o następującej treści:
„Dotyczy: Kontrola radnych w zakresie – USŁUG FIRMY LIFEHACKERS FRANCISZEK PRZYBYŁA
W nawiązaniu do spotkania z dnia 8-07-2022r. w Urzędzie Miasta Zielona Góra z Panem Prezydentem Januszem Kubickim i radnymi Dariuszem Legutowski oraz Januszem Rewersem przesyłam ponownie listę żądanych dokumentów:
- Umowy zawarte z firmą LIFEHACKERS FRANCISZEK PRZYBYŁA na kwotę 38 181,80 zł z dnia 2021-01-29 dot. USŁUG POLEGAJĄCYCH NA DORADZTWIE W ZAKRESIE KREOWANIA WIZERUNKU MIASTA ZIELONA GÓRA.
- Faktury firmy LIFEHACKERS FRANCISZEK PRZYBYŁA za wykonane usługi na rzecz Miasta Zielona Góra
- Załączniki poświadczające wykonanie ww. usług
Jednocześnie oczekuje odpowiedzi na następujące pytania:
- Według jakiej procedury wybrano firmę LIFEHACKERS FRANCISZEK PRZYBYŁA do wykonania USŁUG POLEGAJĄCYCH NA DORADZTWIE W ZAKRESIE KREOWANIA WIZERUNKU MIASTA ZIELONA GÓRA?
- Czy były też oferty innych podmiotów? Jeśli tak to oczekuje dosłania kopii tych ofert.
Zgodnie z art. 24 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym w wykonywaniu mandatu radnego, radny ma prawo do uzyskiwania informacji i materiałów, wstępu do pomieszczeń, w których znajdują się te informacje i materiały oraz wglądu w działalność urzędu gminy, a także spółek z udziałem gminy, spółek handlowych z udziałem gminnych osób prawnych, gminnych osób prawnych, oraz zakładów, przedsiębiorstw i innych gminnych jednostek organizacyjnych.
W przypadku wątpliwości lub dodatkowych pytań uprzejmie proszę o bezpośredni kontakt.”
W sierpniu otrzymałem pismo z dnia 27.07.2022 r. podpisane przez Pana Dariusza Lesickiego w.z. Prezydenta Miasta Zielona Góra, w którym informuje, że przygotowanie żądanej informacji wymaga od pracowników Urzędu Miasta Zielona Góra podjęcia kolejnych czynności, których nie udało się zrealizować w terminie 14 dni. Przygotowanie żądanej informacji wymaga zgromadzenia i przeanalizowania danych, a w konsekwencji dodatkowego nakładu pracy.
Ponadto w trakcie trwania sesji Rady Miasta zarówno w dniu 30 sierpnia 2022r. jak i 27 września 2022r. ponownie w obecności Panów Prezydentów Miasta Zielona Góra zadałem pytania, kiedy otrzymam żądane dokumenty. Niestety do dzisiaj nie uzyskałem odpowiedzi.
W związku z powyższym wnoszę o jak najszybszą odpowiedź na powyższe pytania.
Załącznik:
- Skan pisma nr DP-BP-II.033.13.2022 RISS 5694914 z dnia 27.07.2022r.
Odpowiedź na interpelację:
Uwaga: Umowy do dnia dzisiejszego (15-11-2022r.) nie dotarły!!!
Źródła:
Rejestr umów BIP UM ZG
75376_rejestr_umow_2021.pdf (zielonagora.pl)
Wpis na Twitterze Szymona Jadczaka dziennikarza śledczego WP – https://twitter.com/szjadczak/status/1465221831649107975
Materiały prasowe
Mejza | Wyniki wyszukiwania | Wiadomości Lubuskie (wlubuskie.pl)